Το εσπέρας της παραμονής της εορτής της Αγίας Παρασκευής, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, χοροστάτησε και ομίλησε στην ιερά μονή Αγίας Παρασκευής Κοινοπιαστών, όπου πλήθος κόσμου κατέκλυσε τον περιβάλλοντα χώρο της ιεράς μονής, και δια τον λόγον τούτο, ο εσπερινός τελείται στον προαύλιο χώρο της ιεράς μονής.
Στην ως άνω ιερά μονή, φυλάσσεται η άφθαρτη χείρα της Αγίας Παρασκευής, κειμήλιο πολλών αιώνων.
Ο Σεβασμιώτατος κατά την ομιλία του, έλαβε αφορμή από το μαρτύριον της αγίας, και την θεραπείαν που έλαβε ο διώκτης της Αγίας, αυτοκράτωρ Αντωνίνος, καθώς πήγε ο ίδιος να εξετάσει το κοχλάζων υλικό , στο οποίο επρόκειτο να ρίψουν την αγία, ύστερα από εντολή του, προκειμένου να μαρτυρήσει.
Ως γνωστόν, η Αγία βγήκε αλώβητος, και όταν πήγε ο ίδιος ο αυτοκράτωρ να διαπιστώσει ότι ήτο κοχλάζον και δεν τον κορόιδεψαν, τότε εκτινάχτηκε μέρος του υλικού στα μάτια του και ετυφλώθη.
Η Αγία όμως, κάνοντας χρήση της φιλανθρωπίας και της μακροθυμίας του Θεού, ικέτευσε τον Θεό, και αποκατεστάθη η όρασις του διώκτου της.
Έκτοτε ο ίδιος ο Θεός, της έδωσε χάρισμα να θεραπεύει και να είναι προστάτιδα των ανθρώπων που πάσχουν από τη σωματική όραση.
Για εμάς όμως τους Χριστιανούς, μπορεί μεν να είναι απαραίτητη η σωματική όραση, αλλά περισσότερο απαραίτητη είναι η πνευματική όρασις, διότι σύμφωνα με τους αγίους Πατέρες, όλοι μας οι άνθρωποι έχουμε τα πνευματικά αισθητήρια, όπως έχουμε και τα σωματικά αισθητήρια.
Τα μεν σωματικά, εξυπηρετούν τις ανάγκες μας τις υλικές, τα δε πνευματικά εξυπηρετούν τον πνευματικό-ψυχικό άνθρωπο, διότι ο άνθρωπος δεν είναι μόνο αυτό που φαίνεται, κυρίως είναι αυτό που δε φαίνεται, καθώς υπάρχει πνευματική-ψυχική υπόστασις.
Ο Δαβίδ στους ιερούς ψαλμούς του, σε κάποιο σημείο ομιλεί περί του φωτός του πνευματικού και λέγει, «Κύριε ο Θεός μου, φωτιείς το σκότος μου» (Ψαλμ. ιζ; 29), αλλά και ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ένας ησυχαστικός πατέρας της Εκκλησίας, ο οποίος είχε θεία έλλαμψιν από τον Θεό, λέγει «Φώτισόν μου το σκότος».
Ο άνθρωπος χωρίς την πνευματική όραση, ζει στο σκοτάδι της αγνωσίας. Δεν μπορεί να αντιληφθεί την χαρά του Θεού, το κάλλος της Θεότητος, αλλά ούτε και τα ελέη αυτού του κάλλους, τα οποία απορρέουν στον καθένα μας. Δε μπορεί να αντιληφθεί τη χάρη του θεού και μένει εκτός Χάριτος.
Ο Απόστολος Παύλος, ο οποίος μας διηγείται γι’ αυτό το κάλλος του ουρανού, της καινής κτίσεως και της καινής δημιουργίας, το οποίο συνάντησε , μας περιγράφει πως δε γνωρίζει αν ο ίδιος ήταν εν σώματι, ή εκτός του σώματος του, και ότι αυτά τα λόγια σημαίνουν πως χρειάζεται δια του αγώνος μας του πνευματικού, να αποκτήσουμε αυτή την κατάσταση, της πνευματικής οράσεως.
Ας ικετεύσουμε λοιπόν όλοι μας την Αγία Παρασκευή τόνισε ο Σεβασμιώτατος, εκείνη να μας βοηθήσει ούτως ώστε πέραν των σωματικών αισθητηρίων μας, να μπορέσουμε να έχουμε καθαρά τα πνευματικά αισθητήρια, για να απολαμβάνουμε την αγάπη του Θεού, και τα μυστήρια της Χάριτός Του.
Ανήμερα της εορτής της Αγίας Παρασκευής, ο Σεβασμιώτατος λειτούργησε και ομίλησε στον ιερό ναό της Αγίας Παρασκευής στην περιοχή του Ύψου της Βόρειας Κέρκυρας.
Και εκεί ο ναός ήτο κατάμεστος, και ο Σεβασμιώτατος απευθυνόμενος και πάλι στους ανθρώπους, έλαβε αφορμή από το απολυτίκιο της Αγίας Παρασκευής, το οποίο λέγει «την ομώνυμόν σου πίστιν εις κατοικίαν κεκλήρωσαι, Παρασκευή αθληφόρε»
Η Αγία Παρασκευή, γεννηθείσα κατά την ημέρα της Παρασκευής, έλαβε το όνομά της από τους ευλαβείς γονείς της, διότι κατά την ημέρα της Παρασκευής, ο Κύριος μας ανυψώθηκε στο ικρίωμα του σταυρού και θυσιάστηκε υπέρ της του κόσμου ζωής, και σωτηρίας.
Αυτή λοιπόν η πίστη εις τον παθόντα και θυσιασθέντα Κύριο εξ αγάπης του δημιουργήματός του, του ανθρώπου, κάνει την Αγία Παρασκευή να αντιγράψει αυτή την θυσία του Θεανθρώπου, και η ίδια προσφέρεται ως θυσία ευάρεστον και ζώσα, εις τον Θεόν.
Αυτή λοιπόν η πίστη της Αγίας Παρασκευής που είναι γεμάτη από αγάπη εις τον Ιησούν, μας διδάσκει ότι χωρίς την παρουσία του θυσιασθέντος Κυρίου μας, κανείς δεν μπορεί να μεγαλουργήσει εις την παρούσα ζωή, αλλά και στην ζωή της αιωνιότητος.
Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς την παρουσία του Θεού. Πολλοί υπόσχονται βελτίωση της ζωής και πρόοδο, αλλά χωρίς Θεό, και τα αποτελέσματα είναι απτά. Τα πάντα διαλύονται χωρίς Θεό, όχι μόνο στην πατρίδα μας αλλά στη παγκόσμια κοινότητα.
Η αγία με το μαρτύριο της, πότισε το δένδρο της πίστεως και προχώρησε στην ζωή της θυσίας, επειδή είχε ακράδαντη πίστη για την καινή ζωή.
Σήμερα, επειδή δεν έχουμε ενόραση πνευματική, δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τα μυστήρια του Θεού, και επομένως ούτε την καινή δημιουργία η οποία είναι ετοιμασμένη για εμάς.
Ας ευχηθούμε η Αγία να μας φωτίσει, για να εύρουμε τον δρόμο και την πορεία.
Ο Σεβασμιώτατος ιδιαίτερα ευχήθηκε στις εορτάζουσες και στους εορτάζοντες Χρόνια Πολλά, ευχαρίστησε την ωραία χορωδία των Φαιάκων η οποία έψαλλε, και τον εφημέριο π. Κωνσταντίνο, ο οποίος εργάζεται ταπεινά και άοκνα στην ενορία, προσφέροντας στους ανθρώπους ελπίδα, η οποία σήμερα απουσιάζει.