Την Κυριακή της Τυρινής ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών & Διαποντίων νήσων κ. Νεκτάριος λειτούργησε και μίλησε στον Ιερό Ναό Βλαχερνών Γαρίτσας, προάστιο της πόλης της Κέρκυρας. Ο Ιερός Ναός της Παναγίας Βλαχερνών της Γαρίτσας, υπεδέχθει την Ιερά Εικόνα όταν έφθασε εκ Κωνσταντινουπόλεως, επιπλέουσα της θαλάσσης, την υποδέχθηκαν οι κάτοικοι της περιοχής και αποθησαυρίστηκε έκτοτε, στον ως άνω Ιερό Ναό.
Κατά την Θεία λειτουργία ο Σεβασμιώτατος απευθύνθηκε στους πιστούς και τους παρότρυνε στον αγώνα της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, ώστε να διέλθουμε το Μέγα πέλαγος, όπως λένε οι πατέρες μας, της Νηστείας και του αγώνος, ώστε να ζήσουμε και να γευθούμε το Φώς της Αναστάσεως. Η σημερινή Κυριακή, τόνισε ο Σεβασμιώτατος, ονομάζετε και Κυριακή του Χαμένου Παραδείσου, γιατί οι πρωτόπλαστοι που τοποθετήθηκαν από τον Δημιουργό τους να άρχουν του Παραδείσου και είχαν πλήρη κοινωνία με τον Θεό Πατέρα, όταν παράκουσαν ελευθέρως και επέλεξαν την αυτονομία τους, έχασαν την κοινωνία της αγάπης και τέθηκαν εκτός παραδείσου, με αποτέλεσμα να βρεθεί όλο το ανθρώπινο γένος εκτός της κοινωνίας αγάπης, εκτός του Παραδείσου του Θεού. Παρά το γεγονός ότι μετά την ενανθρώπηση του Κυρίου μας, έχουμε την δυνατότητα να γίνουμε μέτοχοι ξανά της τρυφής του παραδείσου, όσο όμως η ανθρωπότητα μένει απομονωμένη από τον Θεό και τον πλησίον, συνεχίζει αυτή η πνευματική κατάπτωση της εξώσεως μας.
Το σημερινό ευαγγελικό ανάγνωσμα τρία πράγματα υπογραμμίζει προκειμένου να βρούμε την κοινωνία αγάπης μας με τον Θεό Πατέρα.
Πρώτον· « όταν δε νηστεύετε ». Το θέμα της νηστείας, είναι η άσκηση μας, σε αντίθεση των πρωτοπλάστων που παρήκουσαν αυτή την εντολή του Θεού περί νηστείας. Βέβαια η αληθινή νηστεία είναι όχι μόνο η αποχή από τα φαγητά, αλλά κυρίως η καθαρή νηστεία των παθών μας, καταλαλιάς, ψεύδους, κακότητας, πλεονεξίας, ανυπακοής. Η νηστεία πρέπει να είναι καθαρή και ευάρεστη Νηστεία και φύλαξη των πέντε αισθήσεων μας, που όταν η καρδιά μας γεμίσει από τις κακίες του διαβόλου, τότε χάνεται η αγάπη της κοινωνίας με τον Θεό.
Δεύτερον· το θέμα της προσευχής, στο οποίο ο Κύριος μας, μας δίδαξε καθαρή προσευχή, καρδιακή προσευχή, προερχόμενη από την καθαρή καρδιά μας και την συντετριμμένη συνείδηση μας, εκ της αληθούς μετανοίας μας και όχι προσευχή της εκπληρώσεως των υλικών αναγκών μας, που ο Θεός γνωρίζει τι χρειαζόμαστε και τι πρέπει να έχουμε. Η καθαρή και νοερά προσευχή μας, μας συνδέει αγαπητικά με τον Θεό Πατέρα μας.
Τρίτον· το θέμα της πλεονεξίας. Τα επίγεια αποκτήματα για τα οποία ο Κύριος μας, μας είπε ότι όπου είναι ο θησαυρός μας εκεί και η καρδιά μας. Ας κατανοήσουμε τον αληθινό θησαυρό μας και όταν γευθούμε αυτόν τον πνευματικό θησαυρό που γευτήκαν οι Άγιοι της πίστεως μας, τότε πραγματικά θα επανέλθουμε στη αληθινή κοινωνία της αγάπης με τον Θεό Πατέρα.
Αυτό είναι το νόημα της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής που μας καλεί η Αγία μας Εκκλησία, να εισέλθουμε στο στάδιο της αγάπης της πνευματικής και να αγωνισθούμε. Στο τέλος ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε στο εκκλησίασμα Καλή Σαρακοστή και με αυτό τον αγώνα της αγάπης να πλησιάσουμε τον Κύριο μας και τον πλησίον μας.