Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας & Παξών κ. Νεκτάριος, στη σημερινή μεγάλη εορτή της Μεταμορφώσεως λειτούργησε και ομίλησε στη Ιερά Μονή Παντοκράτορος Αγρού, στην Βόρεια Κέρκυρα.
Η Ιερά Μονή είναι πνευματικό δημιούργημα του μακαριστού Μητροπολίτου Πολυκάρπου Βαγενά και είναι μία ευλογημένη αδελφότητα περί των τριάκοντα μοναχών, οι πλείστες των οποίων είναι επιστημονικά καταρτισμένες.
Στη ομιλία του ο Σεβασμιώτατος μετά τα αναγνώσματα της Θείας λειτουργίας αναφέρθηκε σε μια εκ των φράσεων της καθολικής επιστολή του Πέτρου η οποία λέγει, «και ταύτην την φωνήν ημείς ηκούσαμεν εξ ουρανού ενεχθείσαν, συν αυτώ όντες εν τω όρει τω αγίω» (Β’ Πετρ 1,18).
Στο υπερθαύμαστο γεγονός της Θείας Μεταμορφώσεως δεν πρωταγωνιστεί μόνο ο τριαδικός Θεός. Έχουμε και ανθρώπους που είναι κοντά Του, που σηματοδοτούν το πέρασμα από την Παλαιά Διαθήκη στη Καινή Διαθήκη. Από την περίοδο του Νόμου στη περίοδο της Χάριτος. Οι δύο προφήτες, ο Μωυσής και ο Ηλίας, είναι εκπρόσωποί των κεκοιμημένων και των ζώντων . είναι αυτοί που αξιώθηκαν να συνομιλήσουν με το Θεό ενώπιος ενωπίω. Και οι τρείς μαθητές που είναι εκπρόσωποι της ανθρωπότητος που ζει την χάρι της Καινής Διαθήκης. Όλοι, μας δείχνουν ότι κληθήκαμε από τον Θεό να συνομιλήσουμε μαζί Του. Τα κομβικά γεγονότα στη ζωή των προφητών είναι πρώτον ότι ο Μωυσής στους πρόποδες του όρους Σινά, μπροστά στη φλεγομένη και μη καιομένη βάτο ακούει τον άσαρκο λόγο του Θεού που του λέγει « Εγώ ειμί ο Ων ».Του αποκαλύπτει δηλαδή την ύπαρξη Του και τον αποστέλλει στην Αίγυπτο να ελευθερώσει από την δουλεία τον ηγαπημένο λαό Του,τον Ισραήλ και να τον οδηγήσει στη Γη της επαγγελίας.
[custom_gallery source=”media: 172311,172310,172309,172308,172307,172306″ limit=”20″ link=”lightbox” target=”self” width=”90″ height=”90″ title=”hover”]Το δεύτερο γεγονός είναι η πρόσκληση του Μωυσή από τον Θεό να ανέβει στο ίδιο όρος του Σινά « το ποτέ ζοφώδες και καπνώδες» και να λάβει τις εντολές του Θεού. Όταν ήταν στη κορυφή του όρους ο Μωυσής ήταν με ακάλυπτη την κεφαλή και όταν κατέβηκε στον λαό του προσκομίζοντας τις πλάκες με τις δέκα εντολές ήταν με καλυμμένη την κεφαλή, γιατί δεν άντεχαν οι Ισραηλίτες να δουν την δόξα του Θεού, η οποία είχε φωτίσει το πρόσωπο του Μωυσή. Το τρίτο κομβικό σημείο είναι η πρόσκληση του προφήτη Ηλία στο όρος Χωρήβ που θα αξιωθεί να συναντήσει τον Θεό « ως ήχο από λεπτή αύρα » και εκεί ο προφήτης θα λάβει από την Χάρι του Θεού την οποία θα προσκομίσει και εκείνος στον αγώνα του τον προφητικό.
Στη εορτή λοιπόν της Μεταμορφώσεως οι δύο πρωταγωνιστές της Παλαιάς Διαθήκης θα συναντηθούν με τους τρείς μαθητές. Μόνο που τώρα η κοινωνία των ανθρώπων δεν είναι « κεκαλυμμένη προσώπο » αλλά είναι οντολογική η μεταμόρφωση του ανθρώπου κοινωνώντας Θείας φύσεως. Δεν μας υπόσχεται απλώς την μεταμόρφωση μας αλλά εισέρχεται ο Ίδιος εντός μας, δια της Θείας Ευχαριστίας. Διαθήκη σημαίνει σχέση βιωματική. Στη Καινή Διαθήκη που το νοητό όρος του Θαβώρ είναι η εκκλησία, δεν υπάρχει ούτε η αγωνία ούτε ο φόβος από την παρουσία του Θεού, αλλά υπάρχει η οντολογική κοινωνία του ανθρώπου, μετά του Θεού. Στη πνευματική ανάβαση του όρους απαιτείται η μετάνοια, η κάθαρση και ο φωτισμός. Τότε λοιπόν θα ζήσουμε τη νεφέλη της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος στο όρος το νοητό που είναι η εκκλησία του Χριστού. Η ζωή μας θα είναι ο Τριαδικός Θεός που είναι φως ο Πατήρ, φως ο Λόγος φως και το Άγιο Πνεύμα. Δηλαδή η νέα ζωή μας, η αληθινή.
Ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε στη αδελφότητα, αυτό το Θαβώρειο Φώς, μέσα από τους μοναστικούς αγώνες, να φωτίζει όλη την αδελφότητα και να γίνει ένας επίγειος παράδεισος, που να έχει προέκταση στη αιωνιότητα.