Το δικό της αποτύπωμα στην τέχνη φαίνεται πως έχει αφήσει η «επέλαση» της εποχής του κορονοϊού.
Μπορεί οι περισσότεροι να «καταπονήθηκαν» από αρνητικά συναισθήματα, όμως όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ζωγράφος και χαράκτης, Ηλίας Βαλάρης, «ο κορονοϊός δημιούργησε μία εποχή έκφρασης η οποία αποτυπώθηκε μέσα από μία άλλη οπτική γωνία, σε έργα εμπνευσμένα από τις αξίες της νέας πραγματικότητας».
Με κίνητρο να μοιραστεί την αισιοδοξία με τους φίλους του, ο Κερκυραίος καλλιτέχνης άρχισε να ζωγραφίζει κάθε μέρα και ένα πίνακα, με δική του ταυτότητα, με δικό του όνομα, που σκοπό είχε τη συντροφικότητα και την ελπίδα. Τα έργα του τα «μοιραζόταν» κάθε βράδυ με τους φίλους του μέσω email. Αυτό προκαλούσε ατέρμονες συζητήσεις για τον τίτλο του έργου, που πάντα αφορούσε τον κορονοϊό, τα χρώματα και την έμπνευση.
«Ήταν ένα στοίχημα με τον εαυτό μου. Κάθε βράδυ και ένας πίνακας, τον οποίο θα μοιραζόμουν με όλους τους φίλους μου. Περίμεναν να τον δουν, να το συζητήσουμε μαζί. Δεν υπήρχαν “σκοτεινά”» έργα. Όλα ήταν γεμάτα φως και αισιοδοξία. Επιτέλους είχα την “ελευθερία” του χρόνου που επιζητεί ένας καλλιτέχνης. Αυτή μου δόθηκε μέσα από την απαγόρευση της κυκλοφορίας που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού» θα πει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γνωστός ζωγράφος.
Όλες αυτές τις ημέρες των περιοριστικών μέτρων ο Ηλίας Βαλάρης ολοκλήρωσε περισσότερα από 45 έργα, μοντέρνας τέχνης, νεοεξπρεσιονισμού , με χαρούμενη διάθεση, που βασίστηκαν στην έννοια του μηνύματος. Χρησιμοποιήθηκαν μεικτές τεχνικές, ενώ οι διαστάσεις των έργων του, που πολλά εξ αυτών ήταν και τρισδιάστατα, έφτασαν μέχρι και τα 2,50 μέτρα σε ύψος και πλάτος, ενώ χωρίστηκαν σε δύο σειρές, στον «antivirus» με μία ιδιαιτερότητα στον κύκλο «παράθυρα» και τη σειρά «Γένεση» που ο καλλιτέχνης εμπνεύστηκε κατά τη διάρκεια των ημερών της Μεγάλης Εβδομάδας .
«Τα “παράθυρα” προέκυψαν από τον εγκλεισμό. “Να βγούμε έξω” ήταν αυτό που μου έλεγαν οι φίλοι μου, ζούμε μέσα σε κύβους….» Αυτός ο “εγκλεισμός” όμως σύμφωνα με τον Ηλία Βαλάρη είναι η “τροφή” του ζωγράφου, καθώς όπως επεξηγεί, «ο καλλιτέχνης ούτως ή άλλως, ζει στον δικό του εγκλωβισμό και κλείσιμο του εαυτού του. Για να δουλέψει πρέπει να εγκλωβιστεί και να απομονωθεί».
Έργα του γνωστού Κερκυραίου καλλιτέχνη, απόφοιτου της Σχολής Τεχνών της Lille, κόσμησαν το Μουσείο της Πάδοβα, του Καθολικού Πανεπιστημίου Παλιό Λαζαρέτο της Βενετίας, ενώ έχουν διακριθεί σε εκθέσεις σε Ελλάδα, Ιταλία, Γαλλία, Αμερική και Κροατία, με πιο πρόσφατη την έκθεση για τα 300 Χρόνια της Πολιορκίας της Κέρκυρας.
Η σειρά των έργων «antivirus» ενδέχεται να παρουσιαστεί από τον καλλιτέχνη σε μία έκθεση το καλοκαίρι στην Κέρκυρα, εντούτοις ο Ηλίας Βαλάρης δεν κρύβει την αγωνία του για την επιρροή της εποχής του κορονοϊού στην «τέχνη», εκφράζοντας την πεποίθηση πως «το πλήγμα θα είναι μεγάλο καθώς η τέχνη δεν είναι ένα πρωτεύον εμπορικό αγαθό».
«Θα έρθουν δύσκολες εποχές για τους καλλιτέχνες. Το μόνο παρήγορο είναι ότι ο ζωγράφος ζει σε έναν παράλληλο κόσμο, σε μία δική του πραγματικότητα που δεν τον αγγίζει η καθημερινότητα, δεν τον ενδιαφέρει το φαγητό, δεν επηρεάζεται από την τριβή των υποχρεώσεων. Όλα αυτά είναι υποδεέστερα για να κάνεις ένα έργο. Το μόνο κακό είναι, πλέον, ότι μου έχουν τελειώσει πολλά υλικά, αλλά και τα τελάρα και δεν θα μπορώ να δίνω από ένα έργο κάθε βράδυ στους φίλους μου» καταλήγει ο Ηλίας Βαλάρης που η νέα του έμπνευση θα επηρεάσει τους μαθητές του στην Καλλιτεχνική Σχολή της Κέρκυρας.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ