Δήλωση του βουλευτή της ΝΔ με αφορμή την απόφαση της Μητρόπολης να κηρύξει τριήμερο πένθος για την Μητροπολιτική περιφέρεια ως ένδειξη διαμαρτυρίας.
Η ανακοίνωση Γκίκα
Ερωτηθείς από δημοσιογράφους για την ανακοίνωση της Ιεράς Μητρόπολης Κερκύρας Παξών και Διαποντίων Νήσων που αποκάλεσε «ακατανόητη» την απόφαση της Κυβέρνησης να μην επιτρέψει τον εορτασμό του Αγίου Σπυρίδωνος και κήρυξε τριήμερο πένθος για την Μητροπολιτική περιφέρεια ως ένδειξη διαμαρτυρίας ο Βουλευτής Κέρκυρας της Νέας Δημοκρατίας, Στέφανος Γκίκας δήλωσε:
«Όλοι είμαστε στεναχωρημένοι που δεν θα γιορτάσουμε τον Άγιο μας όπως τα προηγούμενα χρόνια. Η κυβέρνηση πήρε την απόφαση για κλειστές εκκλησίες μετά από εισήγηση της επιστημονικής ιατρικής κοινότητας επειδή έχουμε 100 νεκρούς την ημέρα και μεγάλο επιδημιολογικό φορτίο στην κοινότητα.
Δεν το έκανε για να «βλάψει» την Εκκλησία, ούτε να την υποβάλλει σε «διωγμό». Πρόκειται για ένα απολύτως προσωρινό μέτρο για τον περιορισμό της πανδημίας που μαστίζει τη Χώρα!
Είναι λοιπόν διαφορετικό να εκφράζουμε όλοι μία δικαιολογημένη στεναχώρια που δεν θα μπορέσουμε να προσκυνήσουμε όπως τα προηγούμενα χρόνια και διαφορετικό να λέμε ότι η Εκκλησία βρίσκεται «υπό διωγμό» και η Κυβέρνηση της Χώρας – η δημοκρατικά εκλεγμένη Κυβέρνηση – να προσομοιάζεται με την δικτατορία του Χότζα στην Αλβανία. Νομίζω τέτοιες δηλώσεις αδικούν την Κυβέρνηση και την προσπάθεια που κάνει για να αντιμετωπίσει την πανδημία, αλλά αδικούν πρωτίστως την Ιερά Μητρόπολή μας.
Επίσης, η απόφαση της Ιεράς Μητρόπολης Κερκύρας να κηρύξει «πένθος», με μεσίστιες Σημαίες, πένθιμες καμπάνες κλπ, για το τριήμερο της γιορτής του Αγίου Σπυρίδωνα, θεωρώ ότι είναι υπερβολική, δεν υποστηρίζεται από τους πολίτες και περνάει λάθος μηνύματα.»
ΠΡΟΣ ΘΙΓΜΕΝΟΥΣ
Όσοι ενοχλήθηκαν από την απόφαση του Μητροπολίτη μας Κ. Κ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ να δηλωθεί ειρηνικά η διαμαρτυρία για το κλείσιμο του Αγίου Σπυρίδωνος από την αστυνομία, με απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης, πριν συνεχίσουν την ατέρμονη έκφραση εμπάθειας προς το πρόσωπο του Μητροπολίτη, ας κάνουν τον κόπο να προβληματιστούν στα εξής:
1. Θεωρούν σωστό να είναι κλειστός ο Άγιος και να γιορτάζει χωρίς ως άνθρωποι που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν εδώ να μπορούν να πάνε να τον χαιρετίσουν; Όχι εν ώρα λειτουργίας, αλλά μετά, τηρώντας τις αποστάσεις και τα μέτρα που οι ίδιοι τηρούνε όταν πηγαίνουν στα σούπερ μάρκετ και στα υπόλοιπα καταστήματα; Ή φοβούνται ότι στο ναό του Αγίου θα συνωστισθούν και δεν θα τηρήσουν οι ίδιοι ακριβώς τα μέτρα που τηρούνε αλλού;
2. Δεν τους προβληματίζει το ότι το κράτος θεωρεί τους χριστιανούς ανίκανους να τηρήσουν τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας στους ναούς και πρέπει να τους κλείνει; Δεν αισθάνονται προσβεβλημένοι όταν στους ναούς μας δεν έχει καταγραφεί ένα περιστατικό μόλυνσης επί τόσο χρονικό διάστημα και ακούμε όλη τη φλυαρία ότι θέλει το κράτος να μας προφυλάξει από τους εαυτούς μας; Για πόσο κουτούς επιτέλους μας νομίζει;
3. Πόσοι από αυτούς που διαμαρτύρονται έχουν σχέση ζωντανή με την Εκκλησία; Εξομολογούνται σε πνευματικό, κοινωνούνε, νηστεύουν, κάνουν φιλανθρωπία; Συζήτησαν με τους πνευματικούς τους τις όποιες απόψεις τους; Άκουσαν μία υπεύθυνη γνώμη;
4. Ο επίσκοπος ενός τόπου δέχεται κριτική γιατί όλοι είμαστε ελεύθεροι να έχουμε άποψη. Όμως την τελική απόφαση την έχει ο ίδιος. Έτσι ορίζει η Εκκλησία και η τάξη της, αρέσει δεν αρέσει σε όσους βάζουν το δικαίωμά τους πάνω από την παράδοση της Εκκλησίας.
5. Αν όσοι γκρινιάζουν θεωρούν ότι υπάρχει άλλος τρόπος ειρηνικής διαμαρτυρίας, ας το προτείνουν. Αν όμως δεν τους ενδιαφέρει στην πραγματικότητα ούτε η εορτή του Αγίου ούτε τα Χριστούγεννα να εκκλησιαστούν, ας αφήσουν τον επίσκοπο και όσους νιώθουν ότι ο άνθρωπος δεν είναι μόνο ό,τι τρώει, να παλεύουν γι’ αυτό που πιστεύουν. Ο καναπές τελείωσε.
ΠΡΟΣ ΔΥΑΜΑΡΤΥΡΟΜΕΝΟΥΣ
1. Θεωρούν σωστό να είναι κλειστός ο Άγιος και να γιορτάζει χωρίς ως άνθρωποι που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν εδώ να μπορούν να πάνε να τον χαιρετίσουν;
Οχι προς θεου!Τι και αν μαζευτουν χιλλιαδες για να πανε να προσκυνησουν,τι και αν πνιγει η πλακαδα του Αγιου απο κοσμο το πολυ πολυ να κολλησουν 200 να πεθανουν οι πενηντα,χαρα στο πραμα, εξαλλου θα πανε στο παραδεισο τοσο Χριστιανοι που ειναι!….Ο Αγιος μας εορταζει χαλαλι του…..
2. Δεν τους προβληματίζει το ότι το κράτος θεωρεί τους χριστιανούς ανίκανους να τηρήσουν τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας στους ναούς και πρέπει να τους κλείνει;
Συμφωνω!….Παιδια και δυο χιλλιαδες να μαζευομαστε στη πλακαδα θα τηρουσαμε τις αποστασεις,τρια μετρα ο ενας μακρια απο τον αλλον.Εαν τωρα καποιος δε χωρουσε θα τον βοηθουσαμε να σκαρφαλωσει στο κεφαλι του αγαλματος του Θεοτοκη!…εξηγηθηκαμε.!
3. Πόσοι από αυτούς που διαμαρτύρονται έχουν σχέση ζωντανή με την Εκκλησία; Εξομολογούνται σε πνευματικό, κοινωνούνε, νηστεύουν, κάνουν φιλανθρωπία
Λιγοιιι ελαχιστοι!.Γιαυτο επρεπε να μαζευτουμε 5000 να παμε να προσκυνησουμε,να φουντωσει ο υιος να πεσει στο κεφαλι τους, να πανε στον οξω απ οδο.Εμεις δεν εχουμε αναγκη ειμαστε Χριστιανοι,δε κολαμε…..
4. Ο επίσκοπος ενός τόπου δέχεται κριτική γιατί όλοι είμαστε ελεύθεροι να έχουμε άποψη. Όμως την τελική απόφαση την έχει ο ίδιος.
Ετσι ειναι!Αυτος εχει την αντιπρωσοπεια του θεου επι της γης.Πηγε ποτε αυτος στη αντιπρωσοπεια της HONDA να κανει υποδηξεις?Ο καθενας με την αντιπρωσοπεια του.Αποφασισε λοιπον με την δημοκρατικη διαδικασια του,Ετσι γουσταρω!
5. Αν όσοι γκρινιάζουν θεωρούν ότι υπάρχει άλλος τρόπος ειρηνικής διαμαρτυρίας, ας το προτείνουν.
Ναι!…. Υπαρχει εναλακτικος λογος που θα μπορουσαν οι καμπανες να χτυπησουν πενθιμα.Για τα εκατομυρια θυματα του λοιμου ανα την υφηλιο που εφυγαν,και τα αλλα τοσα που παλευουν να μη φυγουν.
ΓΙΑΥΤΟ ΓΙΑ ΣΥΝΕΛΘΕΤΕ!…..
Συγχαρητήρια & πολλά μπράβο στον Επίσκοπο Κερκύρας. Απέδειξε σε μικρό χρονικό διάστημα ότι είναι Αρχιερέας του Υψίστου & όχι «πολυθρονάτος» υπάλληλος της κάθε Κυβέρνησης.
Όσοι δεν γνωρίζουν τα καθήκοντα του Επισκόπου, ας διαβάσουν για Αγ. Ιωάννη Χρυσόστομο, Άγ. Βασίλειο, Αγ. Νικόλαο, μέχρι & τώρα στους νεώτερους χρόνους , Μητροπολίτη Σμύρνης Χρυσόστομο, Πατριάρχη Σερβίας Παύλο, Σισανίου & Σιατίστης Αντώνιο…
Οι υπόλοιποι αιρετικοί & αντίθεοι δεν έχουν λόγο, για την Ορθοδοξία, πρώτα να μετανοήσουν & μετά να Βαπτισθούν…
Αλαζονεία και έπαρσις και διαχωρισμός των ανθρώπων!
Αλαζονεία και έπαρσις και διαχωρισμός των ανθρώπων! Αυτά διακρίνω στοι ηγήτορα και σε όσους ακολουθούν αυτόν στην τοπική ορθόοδξη κοινότητα!