Για μια ακόμη χρονιά ο Ερασιτεχνικός Θίασος Νέων Κυνοπιαστών, εμπλουτίζει το τοπικό πρόγραμμα πολιτιστικών δράσεων, αυτή τη φορά ανεβάζοντας την κωμωδία του Αριστοφάνη, ΝΕΦΕΛΕΣ, το Σάββατο 11 Αυγούστου, ώρα 9.30, στο προαύλιο της εκκλησίας του Άη Γιάννη, στο κέντρο του χωριού.
Μια ακόμη ευχάριστη έκπληξη επεφύλαξε και η φετινή επιλογή του Ερασιτεχνικού Θιάσου Νέων των Κυνοπιαστών, υπό την καθοδήγηση και με την ακάματη φροντίδα της εκπαιδευτικού Ευτυχίας Σουρβίνου – Ανυφαντή.
Η Αριστοφανική κωμωδία ΝΕΦΕΛΕΣ, που επιλέχθηκε ανάμεσα σε πολλές ιδέες – προτάσεις, ετοιμάζεται ήδη πυρετωδώς, για ν’ ανεβεί στον αναδιαμορφωμένο από την Δημοτική Κοινότητα, προαύλιο χώρο της εκκλησίας του Αη Γιάννη, στο κέντρο των Κυνοπιαστών, το Σάββατο 11 Αυγούστου 2018, στις 9.30 το βράδυ.
Στο έργο της καλλιτεχνικής επιμέλειας της παράστασης που επωμίζεται η Ευτυχία, φέτος έχει δίπλα της, στην χορευτική επιμέλεια, την απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Άννη Πουλημένου. Στον χορό των Νεφελών της παράστασης συμμετέχουν οι: Άννα – Μαρία Ανυφαντή, Ελένη Βλαχοπούλου, Αλεξάνδρα Γαρδικιώτη, Όλγα Ζερβού, Αλεξάνδρα Καββαδία, Κωνσταντίνα Κοσκινά, Αγγελική Μακρή, Μαρία Μικάλεφ, Βαγγελία Μπόικου, Μαρία Ντολίτσα, Χριστίνα Παϊπέτη, Μελίνα Πανάρετου, Ρενάτα Πανάρετου, Σοφία Παπαδοπούλου, Αγγελίνα Πουλημένου, Αλίκη Πουλημένου, Μαρία Ραρή, Μαργαρίτα Σκολαρίκη, Κωνσταντίνα Σουπιώνη, Κατερίνα Σουρβίνου και Ελπίδα Φαγογένη. Τους ανδρικούς ρόλους της κωμωδίας ερμηνεύουν οι: Κωνσταντίνος Ανυφαντής – Μαθητής, Σπύρος Γκούσης – Άδικος λόγος, Βαλάντης Ζερβός – Σωκράτης, Γιάννος Ζώτε – Στρεψιάδης, Τάσος Κορομιός – Δίκαιος λόγος, Νίκος Παϊπέτης – Φειδιππίδης, Κωνσταντίνος Πουλής – Μαθητής και Βασίλης Φούκας – Μαθητής.
ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΠΑΛΙΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΥ
Οι Νεφέλες παρουσιάστηκαν το 423 π.Χ., στα Μεγάλα Διονύσια, στην Αθήνα. Πρόκειται για ένα από τα πιο πολυσυζητημένα έργα του Αριστοφάνη, ο άλυτος γρίφος μέσα σ’ ολόκληρη την αριστοφανική παραγωγή κι ένα από τα μεγαλύτερα ερωτηματικά στην ιστορία της λογοτεχνίας. Ο μεγάλος κωμωδιογράφος καυτηριάζει τα φροντιστήρια των σοφιστών στην Αθήνα και την «προοδευτική» παιδεία που παρείχε την εποχή εκείνη ο Σωκράτης. Εκθέτει τις αρνητικές συνέπειες που είχε η σύγχρονη σοφιστική κίνηση σε ιδιωτικό επίπεδο, τις επιδράσεις της σοφιστικής επιχειρηματολογίας στον χώρο της οικογένειας και παρουσιάζει την υπονόμευση των πατροπαράδοτων ηθών και κανόνων, αναλύοντας την κρίση της ηθικής και της πολιτικής στην αθηναϊκή κοινωνία, την παρακμή του παλαιού εκπαιδευτικού συστήματος και την πάλη των δύο γενεών.
Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΩΜΩΔΙΑΣ
Ο Στρεψιάδης, ένας γέρος Αθηναίος χωριάτης, αναγκάστηκε να αφήσει το κτήμα του και να κλειστεί στην Αθήνα, λόγω των συχνών επιδρομών που έκαναν οι Σπαρτιάτες στην Αττική, την περίοδο του Πελοποννησιακού Πολέμου. Παντρεμένος με μία αριστοκράτισσα Αθηναία απέκτησαν ένα γιο, τον Φειδιππίδη, που αναθρεμμένος σαν αριστοκράτης, έφτασε στο σημείο να καταχρεώσει τον πατέρα του με τις σπατάλες του. Στριμωγμένος ο Στρεψιάδης από τους δανειστές του, παίρνει την απόφαση να στείλει το γιο του στο Φροντιστήριο του Σωκράτη για να μάθει τον άδικο και τον δίκαιο λόγο, ώστε να μπορεί να δικαιώνεται στις δίκες και να γλιτώσει από τα διάφορα δανεικά και αγύριστα. Ο Φειδιππίδης, δεν έχει καμιά όρεξη να κλειστεί στη σχολή κι έτσι, ο γέρο Στρεψιάδης, αναγκάζεται να φοιτήσει ο ίδιος στο Φροντιστήριο. Γρήγορα όμως ο Σωκράτης τον διώχνει ως ανεπίδεκτο μαθήσεως και τελικά πείθει τον γιο του να φοιτήσει στη σχολή του μεγάλου φιλοσόφου. Σύντομα θα αντιληφθεί πως όλα τα μαθήματα που πήρε ο γιος του, θα τα πληρώσει ο ίδιος και πικρά μάλιστα…