Την Κυριακή 11 Ιουνίου 2017 τελέστηκε ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό των Αγίων Πάντων, στην πόλη της Κέρκυρας. “ Να πάρουμε την απόφαση και να μιμηθούμε τη ζωή των Αγίων μας”, είπε στο κήρυγμά του ο Μητροπολίτης Κέρκυρας κ. Νεκτάριος.
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος ανέλυσε τον ύμνο της Εκκλησίας μας “Ως απαρχάς της φύσεως”, σημειώνοντας ότι σε όλη τη δημιουργία που έφτιαξε ο Θεός, οι άνθρωποι Του αντιπροσφέρουν τους Αγίους. Όλους εκείνους τους μάρτυρες, του οσίους, τους ομολογητές, γνωστούς και αγνώστους, τους οποίους συνέδεε η αγάπη και η πίστη προς τον Ιησού Χριστό. Δεν λογάριασαν ούτε την ίδια τους τη ζωή, αλλά ούτε και ο έσχατος εχθρός του ανθρώπου, ο θάνατος, δεν τους χώρισε από την πηγή της ζωής, τον Τριαδικό Θεό. Οι Άγιοι πάλεψαν και νίκησαν, χάριτι Θεού, τον πειρασμό, που στόχο έχει να οδηγήσει τον άνθρωπο στον εκμηδενισμό του, στον πνευματικό θάνατο. Όπως λέγει όμως ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, η ναύς, η Εκκλησία του Χριστού, μπορεί να κλειδονίζεται, από το πνεύμα του κόσμου τούτου, πλην όμως δεν καταποντίζεται, διότι έχει κεφαλή Της, το νικητή του θανάτου, το Δημιουργό του σύμπαντος κόσμου. Το στοιχείο αυτό που μας συνδέει με του Αγίους είναι η κοινή μας πίστη και η αγάπη προς τον Χριστό. Εγγυητής της ενότητος αυτής είναι ο Παράκλητος. Η πίστη στον Ιησού Χριστό είναι οικουμενική και όχι οικουμενιστική. Η τελευταία έχει το στοιχείο του συγκρητισμού και επιδιώκει να τοποθετήσει την αποκάλυψη του Υιού και Λόγου του Θεού εις τον κόσμο, μαζί με τις θρησκείες, οι οποίες είναι ανθρώπινες κοσμοαντιλήψεις και θεάσεις του επέκεινα.
Κλείνοντας ο Σεβασμιώτατος υπογράμμισε ότι το στοιχείο που μας χωρίζει από τους Αγίους, είναι η αναβολή που δίνουμε συνεχώς στην απόφασή μας να ακολουθήσουμε τον Κύριό μας. Δικαιολογούμε τον εαυτό μας και επαναπαυόμαστε, εμμένοντας πεισματικά στο θέλημά μας. Χρειάζεται όμως να πάρουμε την απόφαση και να μιμηθούμε τη ζωή των Αγίων μας, έτσι ώστε και ο κόσμος μας να αλλάξει επι τα βελτίω και να πορεύεται από δόξης εις δόξαν.