Όπως αναφέρει το ethnos.gr “η υφυπουργός Πολιτισμού στην πρώτη της συνάντηση με τους δημοσιογράφους, έκανε μια σειρά ανακοινώσεων που αφορούν σημαντικά τμήματα του σύγχρονου πολιτισμού. Θέμα αιχμής η μεταφορά του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στο μόνιμο σπίτι του, στο ανακατασκευασμένο κτίριο του ΦΙΞ, που είναι έτοιμο, αλλά δεν έχει ακόμα παραδοθεί, ενώ δεν μπορεί να γίνει και η μετάβαση λόγω εκκρεμοτήτων. Τη ίδια ώρα δεν μπορούν να αποδεσμευθούν τα 3 εκατομμύρια ευρώ που έκανε δωρεά το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, καθώς δεν έχει ακόμα συσταθεί η επιτροπή που απαιτείται για τη διαχείριση αυτού του ποσού”.
Νέο πρόσωπο στο ΕΜΣΤ
Δεδομένης της «ασυνεννοησίας» του ΔΣ με την καλλιτεχνική διευθύντρια του ΕΜΣΤ, Αννα Καφέτση, η υφυπουργός τόνισε ότι μέσα στις προσεχείς ημέρες θα υπάρξουν αλλαγές στη σύνθεση του ΔΣ (κάποια μέλη θα αλλάξουν), ενώ δεν τίθεται κανένα θέμα απομάκρυνσης της καλλιτεχνικής διευθύντριας, η οποία είναι η ψυχή του μουσείου. Ωστόσο δήλωσε πως ίσως χρειαστεί να προστεθεί ένα νέο πρόσωπο στο μουσείο… Επίσης υπογράμμισε ότι η άμεση λειτουργία ολόκληρου του ΕΜΣΤ (και όχι μέρους του ή αιθουσών) είναι ψηλά στην πρωθυπουργική ατζέντα. Οσο για το 1.700.000 ευρώ που χρειάζεται για τη λειτουργία του μουσείου (εξοπλισμός, προσωπικό κ.λπ.) θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Ομως η κυρία Γκερέκου είχε πολλά να πει για τον κινηματογράφο και τη δημιουργία κινήτρων για την προσέλκυση ξένων παραγωγών. Με τη γραφειοκρατία που επικρατούσε έως τώρα και τα υψηλά τέλη (μια ταινία με προϋπολογισμό 1 εκατομμύριο ευρώ πληρώνει από 600 έως 1.000 ευρώ για κάθε ένα λεπτό κινηματογράφησης σε αρχαιολογικό χώρο) οι ξένοι παραγωγοί … έφευγαν τρέχοντας («Μέγας Αλέξανδρος» του Ολιβερ Στόουν ή «Ηρακλής» του Ρένι Χάρλιν). Τώρα με την ενοποίηση όλων των Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων που επί χρόνια υπάρχουν για θέματα κινηματογραφήσεων και φωτογραφήσεων σε αρχαιολογικούς χώρους σε μία (θα περάσει από το ΚΑΣ στις 14 Οκτωβρίου) καταργείται η πολυνομία.
Με αυτόν τον τρόπο οι ενδιαφερόμενοι παραγωγοί θα βγάζουν την απαραίτητη άδεια μέσα σε 10 μέρες (αντί να περιμένουν μήνες όπως συμβαίνει τώρα, συχνά για να πάρουν αρνητική απάντηση). Τα μνημεία που ανήκουν στην UNESCO θα διατίθενται μόνο κατόπιν έγκρισης του ΚΑΣ ? και πάλι όμως θα υπάρξει επιτάχυνση των διαδικασιών.
Η κατάρτιση φορολογικών κινήτρων προς τους μεγάλους κινηματογραφικούς παραγωγούς του εξωτερικού αποτελεί προτεραιότητα, όπως και η απόφαση για τους Ελληνες κινηματογραφιστές να καταργηθούν (ή κατά περίπτωση να συρρικνωθούν) τα τέλη κινηματογράφησης σε αρχαιολογικούς χώρους, για τις ταινίες που χρηματοδοτούνται από το Κέντρο Κινηματογράφου ή από εποπτευόμενο φορέα του Δημοσίου. Προσπάθεια θα γίνει για να υλοποιηθεί το ψηφισμένο στον νόμο του 2010 μέτρο για την καταβολή του 1,5% των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων των ιδιωτικών καναλιών στο Κέντρο Κινηματογράφου για την ενίσχυση της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής (το κάνει μόνο η Nova).
Για τη συγχώνευση της Κρατικής Ορχήστρας με την Καμεράτα, η υφυπουργός ήταν κατηγορηματική: «Δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Δεν έχουμε συζητήσει ποτέ αυτή την πρόταση».
Ανακοίνωσε επίσης ότι μόλις αποφασίστηκε να δοθεί στην Καμεράτα ένα ποσό 100.000 ευρώ και θα ακολουθήσουν σύντομα άλλα τόσα προκειμένου η ορχήστρα να σωθεί.
Τέλος τάχθηκε σθεναρά υπέρ της μη κατάργησης της ενιαίας τιμής βιβλίου. «Μίλησα ήδη με τον Μάκη Γιακουμάτο, τον υφυπουργό Ανάπτυξης, και δεσμεύθηκε ότι θα ξαναδούμε την υπόθεση για να τη διορθώσουμε», κατέληξε η κυρία Γκερέκου.
Πηγή: ethnos.gr
Τελευταία σχόλια